הסיטרואן 2CV שלי מצויד מהמקור במערכת דינמו - ווסת שש וולט
מלכתחילה, המערכת הייתה בעייתית, ככה מעידים אנשי החימוש שטיפלו במכוניות כשהיו בשרות הצבא בשנות השישים.
השיערות המעטות שהיו לי על הראש נשרו לי מהצרות שהמערכת גרמה לי וכל פעם שהצלחתי לסדר טעינה זה היה לזמן קצר .
חלקים חדשים אפשר לקנות בחול אבל זה לא מבטיח שיעבוד תקין לאורך זמן לכן בהרבה פחות כסף ובהשקעה של זמן ויצירתיות הפכתי את האוטו ל12 וולט בעזרת אלטרנטור .
טכנית, יש על כמה מכשולים להתגבר:
קודם כול לבנות תושבת מרותכת על הסעפת
ככה כשזה גמור
אחר כך צריך למצא מקום לאלטרנטור שיצא מקאווסאקי מיול ונשלח לשיפוץ לטירה.
גם הרצועה צריכה לעבור במקום שיש פח לכן הג'יגסו שלי נכנס לפעולה ופתח חור בכונס אוויר.
מוט פנסים חייב לתת מקום לאלטרנאטור לכן שונה: עם חתיכות של אגזוזים של קטנועים נבנה מוט גיבן.
אלטרנאטור מקאוואסקי מיול , שהוא פיזית קטן מהמקורי של סיטרואן אבל חזק פי שתיים ויותר
פולי מאוורר הוחלף בפולי של 602 ונשתל בו מניפה מתחתית של 425 והרצועה עוברת דרך חור בפח.
היה צורך להרבה שינויים קטנים מהרעיון המקורי אבל התוצאה טובה.
מנורות, מנוע וישרים, וחיווט מחודש היה צריך להחליף או להתאים ל12 וולט. גם הצופר-אויר הותקן בחזית
ערך מוסף לעבודה הייתה בניית חולץ לפולי של המניפה, על ידי ריתוך שני אומים לגוף הפולי והכנת חולץ מתאים.
והתוצאה הסופית , לאחר שבועיים עבודה:
נכון , אבדתי חלק מהמקוריות של האוטו אבל בתמורה קיבלתי אמינות ואפשרות להניע ולנסוע כמו בכל מכונית מודרנית .(כמעט )
עכשיו האורות מאירים, הצופר צופר, הסטרטר מסטארטר ועם ישראל חי